نوشتن ایمیل انگلیسی

آموزش نوشتن ایمیل انگلیسی، همراه با نمونه ایمیل

نوشتن ایمیل انگلیسی امروزه متداول‌ترین شکل انجام مکاتبه بازرگانی است، بنابراین نحوه صحیح نگارش ایمیل اهمیت زیادی دارد. امروزه، در نوشتن ایمیل از زبان و اصطلاحات کاملاً رسمی استفاده نمی‌شود. البته باید توجه داشت که از لحن و عبارت‌های مناسب با شرایط و دریافت‌کننده ایمیل استفاده کنیم.

در ادامه بخش‌های اصلی یک ایمیل خوب و اصطلاحات مناسب با هر شرایط را باهم مرور خواهیم کرد.

نحوه نوشتن ایمیل به انگلیسی

یک ایمیل خوب و اثرگذار از قسمت‌های مختلف زیر تشکیل شده است:

  • سلام و احترام
  • متن اصلی
  • اظهارات نهایی
  • پایان

سلام و احترام

همیشه ایمیل خود را با سلام و احترام آغاز کنید. یکی از عبارت‌های متداول Dear است. اگر با مخاطب خود صمیمی هستید از نام کوچک وی استفاده کنید. مانند Dear Elham. اگر رابطه شما با خواننده رسمی‌تر است از نام خانوادگی او استفاده کنید. مانند Dear Mrs. Kamali. اگر با مخاطب خیلی صمیمی هستید می‌توانید از Hi Elham نیز استفاده کنید. اگر نام شخص دریافت‌کننده را نمی‌دانید یا برای بار اول به کسی ایمیل می‌زنید می‌توانید از این عبارت‌ها استفاده کنید:

To whom it may concern (به شخص ذیربط)

Dear Sir/Madam (آقا/خانم محترم)

متن اصلی ایمیل انگلیسی

اگر ایمیل شما در پاسخ به پرسش، درخواست یا استعلام قیمت است، بعد از سلام و احترام از مخاطب خود تشکر و قدردانی کنید. برای تشکر می‌توانید از عبارت‌های زیر استفاده کنید.

با سپاس از اینکه با شرکت ما تماس گرفتید Thank you for contacting our company
از ملاحظه/راهنمایی/کمک/وقت شما سپاسگذارمI appreciate your consideration/guidance/help/time
با تشکر از پاسخ سریع شماThank you for your prompt reply

اما اگر شما نوشتن ایمیل انگلیسی را شروع کرده‌اید، مسلماً نیازی به تشکر نیست. بلکه باید منظور و قصد خود را از نوشتن ایمیل ذکر کنید. از این عبارت‌ها می‌توانید استفاده کنید.

برای پرسیدن/درخواست چیزی این ایمیل را می‌نویسمI am writing to ask/enquire something
در ارتباط با چیزی این ایمیل را می‌نویسمI am writing in reference to something

خب طبیعتاً به جای something موضوع یا کلمه خود را جایگزین می‌کنید.

اظهارات نهایی

تشکر مجدد و افزودن چند عبارت محترمانه در پایان ایمیل متداول است. این دو عبارت برای تشکر مجدد مناسب است.

سپاس از صبر و همکاری شماThank you for your patience and cooperation
با تشکر از ملاحظه شماThank you for your consideration

و در آخر عبارت‌هایی مانند اینها:

اگر سؤال یا نگرانی دیگری دارید، حتماً با من در میان بگذاریدIf you have any questions or concerns, don’t hesitate to let me know
در انتظار پاسخ شما هستمI look forward to hearing from you

پایان ایمیل

معمول است که در پایان ایمیل از کلماتی مانند Best Regards یا Sincerely یا Thank you استفاده می‌شود. اگر با مخاطب خود خیلی صمیمی هستید از کلماتی مانند Best wishes یا Cheers هم می‌توانید استفاده کنید.

در آخر و پیش از آنکه ایمیل را ارسال کنید، یک بار دیگر آن را بخوانید و اشکالات آن را تصحیح کنید.

نوشتن صحیح ایمیل

یک اشتباه در نوشتن ایمیل ممکن است مشکلات زیادی را در تجارت شما ایجاد کند.

نمونه برای نوشتن ایمیل انگلیسی

Dear Mr. or Ms.,
I hope all is well. I had fun meeting you and designing our Career Focused Project together on Tuesday. I know we agreed that I would make a PowerPoint presentation, but I don’t have any way to save my work after each session. Could you please bring a jump drive to next session? If you can’t, I will ask Ms. Johnson for one tomorrow.
I am also interested in learning the importance of teamwork at your job. What do you think makes someone an effective team player in the workforce? What type of team assignments do you normally work on? Do you prefer working in teams or on your own?
Thank you for taking the time to answer my questions and I look forward to hearing from you.
Sincerely, Derrick Smith

Dear Sir/Ma’am,
I am interested in applying for the job as a Management Trainee in your company. I have cleared my CS executive in June 2009 and appeared for CS Professional exam last group in June 2013 and Cost accountant inter and hereby Would like to start my training, This training Would provide me with the ideal opportunity to assist at your organization and to expand my skills .My Resume, which is attached, provides information on my qualification and academic details.
As your company is registered for imparting training to us so please let me know , if I can provide you with any further information on my background and qualifications,
I look forward to hearing from you.
Thanking you in anticipation,
Sincerely,

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا